Monday, November 15, 2010

Jak si změnit favicon (oranžové béčko) na bloggeru - polopaticky

Toužíte po změně škaredě tuctového oranžového béčka, které se zobrazuje vedle internetové adresy vaseho blogu? Zde je polopatický návod :-)  

Jsem v blogování a v dělání blogu ještě pořád začátečník, jako podklad blogu použávám šablonu, takže jsem teď strávila asi půl hodiny tím, že jsem zkoumala a hledala vhodný způsob, jak změnit favikonku - ikonku, která se zobrazuje vedle názvu vašeho blogu.
Proto jsem se rozhodla, že napíšu tento postup, který snad někomu ulehčí cestu k vylepšení blogu.

1, Vytvoříme si ikonku, kterou chceme mít vedle názvu blogu. Uděláme to tak, že klikneme SEM .
Pak přidáte obrázek z počítače a dáte Download favicon package. Uložíte si balíček ikonek a pak je rozbalíte. Tu neanimovanou si přejmenujte na co chcete.

2, Největší problém pro mě byl, kam nahrát ikonku, protože soubory .ico nebere jen tak ledajaký web. Proto jsem si založila hotmail.cz , pak přešla do Fotografií, dále nalevo klikla na Přejít do služby SkyDrive a tam si vložila ikonku (tu přejmenovanou).
Dále máme pod nahranou ikonkou napsáno Sdíleno s: . Rozklikneme možnost (tuším tam budete mít ,,jen já" nebo něco takového) a dáme upravit oprávnění . Přesuneme ukazovátko na stupnici do polohy Všichni (veřejné). Ikonka je připravena na sdílení, jen potřebujete zjistit její přímou URL adresu. Proto na ni klikněte. (Že ji máte správně rozkliknutou poznáte tak, že v okně prohlížeče nebude nic jiného než vaše ikonka a ta bude přímo uprostřed.) Okno s ní si nechte otevřené.

3, Otevřeme si okno v bloggeru zvané Návrh . Nahoře vlevo klikneme na Upravit HTML .
Pomocí zmáčknutí Ctrl+f  najdeme </head> . Před </head> vložíme
 
<link href='místo tohoto textu sem vložíte URL adresu ikonky, kterou jste získali ve 2. kroku' rel='shortcut icon'/>

4. Dáme Uložit šablonu.  HOTOVO!!!
( jen poznámka- v prohlížeči Chrome favicony nefungují.)

P.S.: Pokud se vám to povede, nechte tu komentář, ráda se podívám na výsledek. Pokud budou nějaké problémy, klidně se ozvěte též.
Hezký večer! M. :-)

I am sorry, that this is only in Czech language, but I wrote it because there is not any actual manual for how to change a favicone in czech on the Internet, only in English anywhere, and for czech bloggers it is better when they can read it in czech, when they don´t exactly understand everything. O:-) I am sorry again. Have a nice day! 

29 comments:

  1. Možná ještě lepší způsob je na www.favicon.cc tam si ho nakreslíš a rovnou ti to ukáže celej ten zdrojovej kód a ten obrázek je nahranej na jejich serveru :-)

    ReplyDelete
  2. Tak si to tu čtu a říkám si super, konečně se naučím něco nového aniž bych na to složitě musela přicházet sama :-D A pak ouha, poznámka v bodě 4 mě zarazila... Na Chrome jsem si natolik zvykla, že se asi budu muset obejít bez favikonky, prohlížeč prostě nedám! :-D

    ReplyDelete
  3. Viennettka: Pokud se ti zobrazuje moje favikonka, tak by to mělo jít ;) . Pokud ne, tak asi ne. Četla jsem to v jednom článku, na který jsem narazila při hledání informací, jak to udělat, ale nejsem si jistá, jestli je ta informace ještě aktuální :-X

    ReplyDelete
  4. U tebe se mi to právě nezobrazuje, ale třeba u Blaničky ano, tak to asi zkusím :-)

    ReplyDelete
  5. Zní, ale ve skutečnosti to těžké není ;)

    ReplyDelete
  6. Ty jo , to musím vyzkoušet!!! :)

    ReplyDelete
  7. mne sa tvoje srdiecko nezobrazuje ale .)

    ReplyDelete
  8. Bee: Zkus ;)
    Berry: A nemáš náhodou Chrome?

    ReplyDelete
  9. Ahojda, nějak se v tom nevyznám :/ A na té stránce http://www.favicon.cc/ nemohu najít ten zdrojovej kód ://

    ReplyDelete
  10. Tak jsem to zkusila a povedlo se. Díky, je to super nápad :)

    ReplyDelete
  11. @Anička: To jsem ráda, není zač!

    ReplyDelete
  12. Tak asi hodinu jsem tvořil favicon a stéjně jsem ho nevytvořil he-he.
    Každopádně ti děkuji za supr návod , jen se ještě zeptám , stále platí to s tím chrome prohlížečem ???
    Díky
    vašík

    ReplyDelete
  13. Jaktože nevytvořil? :-X
    Není zač :-) .. s Chrome nevím, nemám ho tu nainstalovaný, tak nemůžu napsat aktuální stav, bohužel :-X

    ReplyDelete
  14. No protože jsem tvořil a tvořil a měnil barvy a pozadí stále se mi to nějak nelíbilo no a hodina byla fuč, tak jsem si musel říct tak a dost!!,.....
    Ale na druhý pokus to už dodělám ...

    Takže taky tak nějak zjoušíš experimentuješ atd....jo ???
    Klidně bych se velice rád něčemu přiučil ..
    Tak zatím a přeji hezký víkend **v**

    ReplyDelete
  15. Perfekcionalista? :)

    Experimentuju s blogem? Těžko říct, jestli se to tak dá nazvat :) Ono to asi jinak ani nejde, než pokus-omyl, ne? :)
    Co se týče uprav-si-blog článků, zkus mrknout sem: http://silvidesign.blogspot.com/search/label/Blogger%20MONDAY . Je tam spousta fajn nápadů.
    Taky hezký víkend a ať se ti to povede :)

    ReplyDelete
  16. Ahoj
    Jak se máme ?? Začal víkend tak hurá do práce hehe
    **v**

    PS Perfekcionalista? heheeeeeeee
    to by byla nuda

    ReplyDelete
  17. Dobře, dík za optání :) Co ty?
    Víkend začal, tak hurá na zkoušky na VŠ :-X . Bude to maso, ale uvidíme. Mám 3 pokusy.

    Perfekcionalisti se právě nikdy nenudí, pořád něco zdokonalujou :-D

    ReplyDelete
  18. Tak konečně mě dnes i někdo rozesmál ...
    Jooo tak to budu držet palce , ale nevím kdy , a co vlastně z tebe bude ???
    Já si tě nedokážu jinak představit než nějakou profesorku heheee

    ReplyDelete
  19. :-) to jsem ráda.
    Co ze mě bude je tajemství :P, dozvíte se to v červnu (tedy to, kam jsem se dostala, ne to, co ze mě bude :))

    ReplyDelete
  20. tak řekni , anebo ne tajemství je tajemství .
    plánuješ něco na dnešní večír ???

    ReplyDelete
  21. jo mimochodem jse testoval favicon v chrome a světe div se funguje,
    funguje i v mozille i s animací a v IE ani náhodou

    ReplyDelete
  22. Ahoj
    Tak jak se vede , jak probíhá příprava na zkoušky ??
    *v*

    ReplyDelete
  23. jeje ahoj !!!
    no možná hůř než ty , dnes jsem si vzpoměl jak mě jeden z tvých předchozích vzkazů rozesmál tak jsem si říkal že by jsi to mohla vyzkoušet i dnes hehe..

    ReplyDelete
  24. jestli budeš chtít tak ti pošlu info o tom faviconu ohledně prohlížeče chrome a budeš mít 100% Post.

    ReplyDelete
  25. Ahoj
    přeji příjemný podvečer, ty jsi asi stejně zalezlá v knížkách viď
    **v**

    ReplyDelete
  26. mám to!akorát na chromu vážně nefungují no:/

    ReplyDelete
  27. Výborná pomůcka: http://minutkamonologu.blogspot.cz/
    Děkuji!

    ReplyDelete

Děkuji za Tvůj komentář :-). Spam a urážlivé komentáře nebudou zveřejněny, dík za pochopení...