Wednesday, December 15, 2010

Vánoční punč s ovocem

Lahodná vůně zimních večerů. Kdo by odolal horkým nápojům? :-)
Nedávno jsem poprvé zkoušela umíchat vánoční punč (sice nevím, jaká je přesná definice punče, ale já ho tak nazvala :-) ) a dopadlo to dost dobře, tak sem dávám návod. Fotky jsou by my sister, díky moc.

Potřebujete: 

Potřebujeme:
Sypaný čaj – ovocný nebo černý, já použila ovocný ,,Ovoce v rumu“
Rum (3 deci)
Červené víno (lahev)
Skořice celá  (3 ks)
Hřebíček (8 ks)
Koření na svařák (já měla nějaké sypané, vypadalo to jak vitacit, od firmy Avokádo)
Jablka (2 ks)
Pomeranč (2 ks)
Mandle (balíček)
Konzerva s ananasem-kousky
Cukr krystal – asi 6 lžic, podle chuti

Postup:
  • Vroucí vodou (2 deci) zalijeme skořici a hřebíček, necháme asi 10 minut luhovat
  • Asi litrem a čtvrt vody zalijeme čaj (já použila asi 25 gramů z balíčku), k čaji přidáme už vyluhovanou skořici s hřebíčkem, aby se luhovala i do něj. Necháme luhovat 10 minut.
  • Víno přelijeme do vhodné nádoby, přidáme sypané koření na svařák (půl balíčku) a ohřejeme (ohřívala jsem v mikrovlnce, je to rychlejší), poté nalijeme do čaje.  
  • Přilejeme výluh ze skořice a hřebíčku.
  • Přidáme rum a dáme ohřívat do hrnce na mírný plamen.
    • Kdo chce, může přidat více rumu nebo další alkohol, jestli chcete, aby to bylo opravdu silné
  • Přidáme cukr krystal a občas zamícháme.
  • Nakrájíme ovoce na malé kousky a přidáme do hrnce.
  • Ananas tam vylijeme i se šťávou. Vsypeme mandle.
Ohříváme a mícháme a až uznáme za vhodné, nalijeme do skleničky a opatrně, abychom si nespálili jazyk, užíváme si pohodu zimních večerů :-) Dobrou chuť!



8 comments:

  1. Tak to vypadá více než lákavě :-)

    ReplyDelete
  2. souhlasím s Blanche, sbíhají se mi sliny ;)

    ReplyDelete
  3. super vdaka za recept. urcite s priatelom vyskusame

    ReplyDelete
  4. Jj, znám :). Joshe poslouchám nejmíň 4 roky a úplně jsem si ho zamilovala ;). I když zrovna Petit Papa Noel nepatří mezi mé favority, Thankful je náádherná :).

    ReplyDelete
  5. @Blanche: Díky moc, jsi milá ;)
    @Veju: Díky, díky, to potěší O:-)
    @Berry: Zkus, snad se to povede ;)
    @@Veju: PPN se mi líbí jen proto, že to v hodinách FRJ byla nejpřijatelnější z těch francouzských, tak jsem se na ni začala dívat velice pozitivně :-D Asi jako kdybys vešla do místnosti s hnusnýma chlapama a byl tam jeden hezkej, tak by ti taky v tom kontrastu přišel hezčí, než objektivně je. :-D
    @Biancaprincipessa: Díky! ;)

    ReplyDelete
  6. Mňam!Hned bych si ten punč dala! :)

    ReplyDelete
  7. Jé, to vypadá lákavě! :)

    www.dressandheels.blogspot.com

    ReplyDelete

Děkuji za Tvůj komentář :-). Spam a urážlivé komentáře nebudou zveřejněny, dík za pochopení...