Sunday, August 7, 2011

Cuketová šťavnatá rychlopleška

Chete rychlou a poměrně zdravou večeři nenáročnou na přípravu? Zde je jeden můj oblíbený recept:
P.S.: Neděste se nadpisu, neoplešatíte, jen se to dělá rychle na plechu ;) 

Pak už zase nějaký čas recept nebude, aby se to tu prostřídalo :-P. V úterý jedu pryč a vracím se až 21.8., tak prosím omluvte moji budoucí neaktivitu :-). 

Potřebujeme:
·         > 2 velké cukety (nebo 1 velkou a 2 menší)
·         > 5 brambor
·         > 3 vajíčka
·         > 2 stroužky česneku
·         > Slanina (menší kousek)
·         > Sůl (2 maličké lžičky)
·        >   Pepř ("vod voka")
·         > Majoránku (vv)
·         > Kmín (vv)

Postup:
1,  Cuketu a brambory oloupeme a nastrouháme. Přidáme vejce, rozmačkaný česnek,pepř, majoránku a kmín. Sůl dáme až před koncem, aby  nám cukety nepustily vodu.
2, Slaninku nakrájíme na kostičky a dáme do malého hrnce škvařit (prostě to necháme pouštět šťávu na mírném ohni).
3,  Vyškvařenou slaninku nalijeme na plech a přidáme teď už osolenou směs cuketa a spol, kterou jsme si pěkně promíchali. Zamícháme to na plechu tak, aby byla slanina víceméně rovnoměrně a zahladíme do hladké vrstvy.
4, Pečeme na 185°C přibližně 20 min a 5 min nastavíme na mód gril (pokud máme, pokud ne, pečem normálně 25 min). Celé to bude díky vodě z cukety příjemně šťavnaté! :)
5, Voilá, zdravá a rychlá dobrota je na světě!


9 comments:

  1. Máme dome přecuketováno z vlastní zahrádky, takže teď dělám pořád jen něco z cukety, protože ji zbožňuju :) Vařím bramboráčky, nebo jen zapeču v troubě s trochou Vegety, nebo polévku.. je toho strašně moc a díky za inspiraci! :)

    ReplyDelete
  2. @Mirabelle: Tak to ti závidím, já cuketu miluju, ale musím ji kupovat a to už není ono, jako ta domácí :-X

    ReplyDelete
  3. Vyzkouším..taky cuketu miluju. Úplně nejlepší je grilovaná ;)

    ReplyDelete
  4. Vypadá to skvěle:) pobavil mě ten název:D

    ReplyDelete
  5. Rychlopleška je skvělé slovo, díky za obohacení slovníku :-D A recept vypadá taky dobře, jdu zjistit, jestli nám ještě nějaká cuketa zbyla, že bych to hned vyzkoušela :-)

    ReplyDelete
  6. Hlásím, že jsem ji dneska konečně dělala a je moc dobrá! :-)

    ReplyDelete
  7. Díky! :-) Jsem ráda, že se to povedlo :-)

    ReplyDelete
  8. Milá Markett,
    těžko odolám tomuhle lákavému receptíku. Cuketu mám v lednici, tvůj blog otevřený, v žaludku mi kručí...takže teď už jen poslední krok vstát od PC a pustit se do vaření!
    Díky za tip ;-).
    Vivi.
    P.S: PiňaColádu dle tvého receptu jsem taky vyzkoušela - dokonalá!

    ReplyDelete
  9. jezis uplne mi tecou sliny!!! tak tohle zitra vyzkousim!! dekuju za inspiraci:-)!

    ReplyDelete

Děkuji za Tvůj komentář :-). Spam a urážlivé komentáře nebudou zveřejněny, dík za pochopení...