Sunday, February 19, 2012

Cheesecake z bílé čokolády s karamelem

Originál recept jsem našla u Anetky. Tímto jí velice děkuji za inspiraci a kdo neznáte její blog, určitě stojí za návštěvu :-)! Kvůli nedostatku surovin jsem ale musela udělat "lehčí verzi".

Mé dojmy: Cheesecake byl neuvěřitelně sladký, takže pokud zrovna nemáte po rozchodu a nepotřebujete absolutní cukrovou bombu, doporučuji místo karamelu posypat nějakým trošku kyselým ovocem (jahody nebo kiwi určitě splní službu jak chutí, tak barvou) - to zkusím příště. Pokud jste ale opravdu na sladké a přežijete hyperglykemický šok, můžete zkusit i původní-karamelovou verzi - mému švagrovi moc chutnalo :-) Není na tom co pokazit, takže šup do toho :-)
( Tímto jsem si splnila další novoroční předsevzetí :-) )
Recipes are only in Czech language on my blog. If you want to try them, please use translator. Have a nice day!






Potřebujeme:
  •            2x věnečky (použito jedno celé balení a 3 věnečky z druhého)
  • ·         1x mascarpone
  • ·         1,5 kelímku zakysané smetany
  • ·         1 PL rumu (nebo vanilkového aroma - prodává se v Marks and Spencer)
  • ·         4 vajíčka
  • ·         3 PL hladké mouky
  • ·         3 tyčinky Mars
  • ·         85 g másla
  • ·         3 bílé Milky
  • ·         Zkaramelizované Salko
  • ·         Formu, pečící papír a něco, čím rozmačkám sušenky
Postup:
1, Předehřeji si troubu na 180 stupňů
2, Rozdtrím věnečky. Rozpustím v mikrovlnce máslo. Máslem pak zaliji věnečkovou drť.
3, Na spod formy (cca 24 cm) si vystřihnu pečící papír.
4, Namačkám prsty sušenkovou drť na dno formy.
5, Dám péct na 10 minut. (Po vytáhnutí ztlumím teplotu na 140 stupňů.)
6, Nalámu si Milky (dobře se lámou ještě zavřené) a pak nechám rozpouštět ve vodní lázni.
7, Rozšlehám mascarpone s moukou a rumem, pak přidám kysané smetany a vajíčka. Vznikne krém.
8,  Do krému přiliji rozpuštěnou bílou čokoládu.
9,  Do formy, kde máme upečený sušenkový základ, naskládám na kousky nakrájené tyčinky Mars.
10, Krém vyliji do formy. Dám péct na 140 stupňů na 50 minut (já pekla horkovzdušným programem).
11, Po vytažení (nelekám se nepevné konzistence :-) ) nechám chladnout při pokojové teplotě, asi po hodině dám do chladu ( já dala na 12 hodin).
12, Před servírováním potřu karamelovým Salkem.  
Dobrou chuť!











13 comments:

  1. To od tebe ale neni moc hezký, takhle navečer...! :D
    http://linysblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Vypadá to skvěle, karamel miluji <3
    Určitě to někdy vyzkouším, recept vypadá jednoduše i na takovou nešiku, jako jsem já :D Možná ale uberu na Milkách :D Na pečení nesnáším to, že když to jím, tak vím, co jsem tam všechno dala a jaká je to kalorická bomba :D

    ReplyDelete
  3. Ježiiš mňam, to musím vyzkoušet !!:)

    ReplyDelete
  4. ježiši mňammmm!!! :))) vypadá vážně skvěle!! hned si píšu recept ;)

    http://angellovely-things.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. no, stačí mi vidět seznam ingrediencí a už se mi zvedá hladina cukru v krvi :D takže to určitě vyzkouším :D

    ReplyDelete
  6. Ten vypadá skvostně! A určitě tak i chutná... Tak až budu mít peníze na suroviny, udělám ho příteli :)

    ReplyDelete
  7. Bože !!! Akurát dnes som sa rozhodla skoncovať so sladkým a ty takéto veci zverejňuješ ???? :D
    Krásny blog :))

    ReplyDelete
  8. No já jsem sice dneska po rozchodu, ale tohle je podle receptu moc sladký i na mě :D

    ReplyDelete
  9. Děkuji všem za úžasně milé komentáře, které mě moc potěšily! :-)

    ReplyDelete
  10. Markett, tak vidim, ze sa cheesecake super podaril! naozaj ho mas krasny!

    ReplyDelete
  11. Ježiš, takhle dopoledne, mám na něj velkou chuť!

    ReplyDelete
  12. Bože to bych si dala! I hyperglykemický šok bych kvůli tomu ráda absolvovala! :)

    ReplyDelete
  13. Já i můj přítel jsme největší milovníci sladkého jaké jsem kdy potkala. Takže když s tímhle přijdu, budu za naprostou hvězdu, jak pro sebe, tak pro něj :D.

    ReplyDelete

Děkuji za Tvůj komentář :-). Spam a urážlivé komentáře nebudou zveřejněny, dík za pochopení...